Tuesday, October 20, 2009

GAYONG BERTAPAK DI SABAH

Assalamualaikum,

PSSGM Sabah yang kini dalam proses menunggu kelulusan pendaftarannya telah mengadakan Upacara Perlimau Sintuk Tapak / Seni pada 11hb Oktober 2009 bertempat di SMA Kota Kinabalu. Majlis ini telah diatur dengan rapi oleh Jawatankuasa Kerja Majlis yang mana telah berkerjasama dengan PSSGM Labuan di atas kehadiran Ayahanda Amin Hamzah dalam Majlis Pembentukan Lembaga Beradat PSSGM WPL pada hari semalam.


Ayahanda Amin Hamzah telah menyempurnakan Upacara Adat ini dengan kehadiran seramai 50 murid baru. Sepanjang Upacara ini berlangsung, terdapat satu keanehan yang berlaku ketika berteh yang dimasukkan ke dalam bekas air telah membentuk KALIMAH ALLAH. Subhanallah!


Pada sebelah malam pula, Majlis Penyampaian Bengkong diadakan buat pesilat-pesilat dari gelanggang SMA Kota Kinabalu yang telah lulus dalam ujian kenaikan bengkong Awan Putih. Ustaz Mohd Azlan Nawawi dan Cikgu Datu Maslan Datu Masri pula menerima Bengkong Pelangi Merah selaku jurulatih.

Hampir semua Jawatankuasa Penaja PSSGM Sabah hadir yang diketuai oleh Cikgu Kasim Samat sebagai YDP Penaja dan Cikgu Amir Fadhli Razali sebagai Pengerusi Majlis Gurulatih PSSGM Sabah. Semangat mereka semua amat membanggakan dan pastinya matlamat untuk menyebarkan ilmu Gayong ini ke seluruh negeri Sabah akan tercapai pada masa akan datang!

No comments:

Post a Comment